Solviteers is een IT bedrijf dat systemen implementeert en processen optimaliseert voor
niet-commerciële instanties (gemeente, non-profit, zorgetc.). Het probleem was dat het bedrijf nagenoeg geen leads genereerde en zeer afhankelijk was van het eigen netwerk van accountmanagers.
Aanpak
Samen met Solviteers hebben we een Thought Leadership strategie ontwikkeld. Voor Solviteers is het triggeren van de doelgroep en deze top-of-mind houden cruciaal, gezien sales trajecten complex en lang kunnen duren.
Om dit te verwezenlijken hebben we een aanpak bedacht, waarbij wij vanuit verschillende doelgroepselecties relevante en kwalitatieve informatie toonden via LinkedIn banner advertising. De informatie was gericht op specifieke problematiek in die sector zoals het verminderen van de registratielast in de zorg tot het beperken van jeugdzorgkosten met BI.
Het bleef niet bij het genereren van de leads. Na het implementeren van een marketing automation systeem was het mogelijk om de leads geautomatiseerde email marketing te sturen en de account manager alleen de leads te laten opvolgen als de lead zijn email heeft geopend. Dit werd gedaan door het toepassen van slimme meldingen.
Resultaat
Na 1 jaar
- 323 leads gegenereerd;
- 10+ geautomatiseerde workflows gemaakt;
- 6 LinkedIn campagnes gemaakt;
- Marketing Automation systeem geïmplementeerd;
- Meer dan 15 whitepapers, leaflets en eBooks ontwikkeld;
- Is de huidige prospect en klantendatabase van de organisatie ook meegenomen in de workflow campagnes.
Vervolg
Op dit moment zijn we bezig om de strategie uit te breiden naar meerdere advertising platformen en zijn we begonnen aan zoekmachineoptimalisatie.