Hoe kan je de aanwezigheid van je B2B-bedrijf op LinkedIn vergroten?

Als B2B-bedrijfseigenaar heb je ongetwijfeld al van LinkedIn gehoord. Misschien heb je zelfs al een professioneel profiel aangemaakt, maar log je niet vaak in. Je hebt al accounts op andere sociale mediaplatforms. Maar wat is er zo bijzonder aan LinkedIn?

Hoewel LinkedIn een sociaal netwerkplatform is, verschilt het van Facebook, Instagram en X (voorheen Twitter). Het is een plek voor professionals om te verbinden. Het platform heeft meer dan 756 miljoen gebruikers in meer dan 200 landen over de hele wereld. Veel leden gebruiken het om hun carrière te bevorderen en hun bedrijven te laten groeien.

Het is niet voldoende om een professioneel LinkedIn-profiel te maken en een paar contacten te verzamelen. Actief zijn op het platform is wat je zal helpen je B2B-bedrijf te laten groeien, vooral wanneer je handelt met een duidelijk doel. In dit artikel delen we verschillende manieren waarop je het meeste uit LinkedIn kunt halen.

Hoe netwerk je op LinkedIn?

Connecties zijn alles op LinkedIn. Specifieker, relevante contacten zijn alles. Een sterk netwerk kan je helpen je professionele relaties op te bouwen, nieuwe kansen te ontsluiten en je B2B-bedrijf te laten groeien.

Er zijn verschillende andere voordelen van het laten groeien van je professionele netwerk op LinkedIn:

  • Je bedrijf wordt zichtbaarder in LinkedIn-zoekresultaten
  • Je krijgt meer profielweergaven
  • Je verhoogt je aanbevelingen
  • Je inhoud bereikt meer mensen

Dus, hoe maak je connecties op LinkedIn? Begin met mensen die je kent. Wanneer je een verzoek stuurt, zorg ervoor dat je een kort bericht bijvoegt. Als de persoon je profiel niet meteen herkent, moet het bericht hen herinneren aan wie je bent. Zodra je met iemand verbonden bent op LinkedIn, kun je hun profiel zien en privéberichten sturen. Je kunt ook hun contacten bekijken, wat je kan helpen om aanvullende relevante connecties te maken.

Hoe benader je prospects op LinkedIn?

LinkedIn is een geweldige plek om prospects voor je B2B-bedrijf te vinden en te benaderen. Voordat je begint met het benaderen, wil je echter zeker weten dat je je profiel optimaliseert voor leadgeneratie. Je LinkedIn-profiel is waarschijnlijk de eerste stop voor een prospect nadat je contact met hen hebt opgenomen. Dat geeft hen een idee van wie je bent en of ze de volgende stap willen zetten om te netwerken of een relatie op te bouwen.

En nu, waar vind je prospects? Een van de eenvoudigste manieren is om te beginnen met de zoekfunctie. Met een basiszoekopdracht kun je specifieke trefwoorden invoeren, zoals de naam van een persoon of de naam van een bedrijf. Je kunt dan je resultaten verfijnen door filters toe te passen zoals “mensen”, “banen” of “bedrijven”. Als je je resultaten nog verder wilt verfijnen, klik op “Alle Filters” en selecteer opties zoals “locatie”, “industrie” of “servicecategorie”.

Een andere optie om te overwegen is een upgrade naar LinkedIn Sales Navigator. Met deze betaalde optie kun je specifieke zoekvoorkeuren instellen, zoals geografische locatie, industrieën en bedrijfsgrootte. Deze filters stellen je vervolgens in staat relevante prospects te vinden. Sales Navigator biedt onbeperkte zoekopdrachten, de mogelijkheid om zoekopdrachten op te slaan en meldingen te krijgen wanneer nieuwe prospects die aan je zoekcriteria voldoen in het systeem verschijnen.

Andere manieren om prospects te vinden zijn onder meer:

  • Kijken wie je profiel heeft bekeken
  • De sectie “mensen bekeken ook” van de profielen van je huidige contacten bekijken
  • Leden van groepen waarin je zit bekijken
  • De contacten van je concurrentie bekijken

Nadat je prospects hebt gevonden, is het tijd om contact op te nemen. Het kan in het begin ongemakkelijk aanvoelen, maar hier zijn enkele dingen die je kunt doen om het ijs te breken:

Interactie aangaan met hun content

Reageren op wat ze zeggen in groepsdiscussies

Proberen voorgesteld te worden door een gemeenschappelijke connectie

Wanneer je een bericht stuurt, benadruk wat je leuk vindt aan hun werk, vermeld iets uit een van hun berichten, of deel relevant nieuws of metrics waarvan je denkt dat het hen kan interesseren

Professionele inhoud plaatsen

Met LinkedIn kun je professionele inhoud maken en delen. Je kunt media plaatsen zoals tekst, afbeeldingen en video’s die je zelf hebt gemaakt. Enkele voorbeelden zijn casestudy’s van klanten, foto’s van conferenties of promotievideo’s voor nieuwe producten. Of, je kunt inhoud van iemand anders delen. Het delen van kwaliteitsinhoud helpt om je zichtbaarheid te vergroten. Het stelt je ook in staat jezelf te vestigen als een gedachte leider in de industrie.

Wat betreft het plaatsen van inhoud, je kunt het direct op LinkedIn publiceren. Als alternatief kun je inhoud publiceren op de blog van je bedrijf en LinkedIn-berichten maken die links bevatten die terugleiden naar je website.

Naast het delen van inhoud op je professionele profiel, kun je ook informatie, artikelen en meer delen in groepsdiscussies. Alles wat je deelt, moet relevant zijn voor je bedrijf en iets van waarde bieden voor de lezers en kijkers.

Hoe kan je  nieuwe medewerkers vinden op LinkedIn

LinkedIn is niet alleen voor het verbinden met andere bedrijven en het vinden van nieuwe prospects. Met zoveel professionals op het platform, is het ook de perfecte plek om medewerkers te vinden en aan te nemen. Een manier om dit te doen is om je huidige connecties om aanbevelingen te vragen. Als alternatief kun je zoeken naar potentiële kandidaten op basis van functietitel, industrie, locatie, huidig bedrijf en andere filters.

Je andere optie voor het vinden van potentiële medewerkers is het gebruik van LinkedIn Recruiter. Met dit abonnement kun je je zoekopdrachten uitbreiden, specifieke filters toepassen en profiteren van aanbevelingen. Vervolgens kun je potentiële kandidaten benaderen met InMail. Je kunt ook de functie voor het plaatsen van vacatures van LinkedIn gebruiken om een gedetailleerde functiebeschrijving te creëren, gekwalificeerde kandidaten te bereiken en je sollicitanten te beoordelen.

Blijf op de hoogte van trends in de markt

Op de hoogte blijven van de laatste trends in je industrie is essentieel om relevant te blijven en je expertise uit te breiden. Het is ook essentieel om het vertrouwen en respect van je connecties te behouden. Let op (en ga om met) de berichten die je professionele contacten maken. Sluit je aan bij groepen gerelateerd aan je niche. Houd je concurrentie in de gaten om te zien wat ze doen. Investeren in kwaliteitsrelaties en up-to-date blijven met de huidige gebeurtenissen in je industrie kan je helpen uit te groeien tot een verbonden en gerespecteerde bedrijfsleider.

Groei je professionele netwerk en B2B-bedrijf met LinkedIn

Met LinkedIn kun je je netwerk van connecties uitbreiden, nieuwe prospects vinden en benaderen, en zelfs toptalent werven voor openstaande posities binnen je bedrijf. Wanneer je het meeste haalt uit je LinkedIn-account, kun je je netwerk uitbreiden en je bedrijf laten groeien.

Inhoud

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Meer resultaten halen door sales en marketing perfect op elkaar af te stemmen?

Lees meer over:

Deel:

Een goed uitgedacht leadgeneratieproces is makkelijker gezegd dan gedaan.

Laat je gegevens achter, dan sturen wij je onze whitepaper met alles over B2B leadgeneratie en ontdek 20 bewezen leadgeneratie strategieën.
Naam(Vereist)