Brightliving

In een jaar tijd meer dan 40 5-sterrenreviews.

Brightliving heeft als meubelzaak 3 locaties en een webshop. Het bedrijf zag stagnatie in zijn webshop en had behoefte aan een sterkere online marketing positie. 

Aanpak

De strategie bij BrightLiving gaat met name om consistentie, herhaling en emotie. Na het nauwkeurig bepalen van de targeting opties was het plan om deze voor alle advertising kanalen identiek te houden en deze in langere tijd niet te wijzigen. Zo blijft dezelfde groep herhalende communicatie over de winkel zien. Het doel: trouwe winkeliers genereren

Bij het maken van het jaarplan zijn er 4 grote campagnes bedacht. Een actie per kwartaal. Voor die actie wordt groot uitgepakt. Pinterest advertising, Facebook, Instagram, Google Display en Youtube advertising zijn allemaal ingezet. Hiervoor zijn verschillende banners en video’s gemaakt om de klant naar de winkel te lokken. Dit had zodanig effect dat de winkels direct een record maand hebben gedraaid bij de eerste campagne. 

Vervolgens zijn we na de eerste campagne samen met BrightLiving een marketing automation systeem gaan implementeren, zodat we ook e-mail marketing kunnen gaan gebruiken als kanaal. Dankzij een constructie met een Google sheet kunnen de winkelmedewerkers bestellingen invoeren uit de winkel. Wanneer de meubels geleverd worden, wordt er automatisch een tevredenheid mail gestuurd. Op de landingspagina kan de klant worden geleid naar twee punten. Ontevredenheid leidt naar een klachten formulier, tevredenheid leidt naar een Google review formulier. Resultaat: In een jaar tijd meer dan 40 5-sterrenreviews.

Resultaat

na 1 jaar

  • 300& stijging in omzet uit de webshop;
  • 40+ 5-sterrenreviews gegenereerd dankzij een slimme geautomatiseerde e-mail marketing campagne;
  • 5 video’s gebruikt in 3 verschillende advertising platformen;
  • Verdubbeling van de omzet in de winkels;
  • Marketing Automation systeem geimplementeerd;
  • Meer terugkomende klanten.

Vervolg

We gaan minimaal een keer per maand bij Brightliving op locatie langs om de strategie, campagnes en vervolgacties te bespreken om van BrightLiving een bekend meubelbedrijf te maken in Zuid- en Noord-Holland.

Resultaat

Dus, naam.

Klaar voor de start?

Mark laat je graag zien hoe het werkt!

Lees meer cases

B2B, Recruitment
lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit