Eneco eMobility is in Nederland, Duitsland en België een opkomende laadpaal dienstverlener. Eneco eMobility wilde een thought leadership strategie toepassen om op dit nieuwe gebied een marktleider te worden.
Aanpak
Na een aantal brainstormsessies met het Eneco team zijn we teruggekomen met een ontwerp voor een nieuwe site. Van wireframes tot design. Het doel: een website met een grote kennisbank aan artikelen en meerdere conversiepunten om zo de thought leadership strategie in praktijk te brengen.
Na het livezetten van de site zijn we direct begonnen met content generatie en linkbuilding om het nieuwe domein een sterk vindbaarheid te geven. In samenwerking met de online marketeer bij Eneco eMobilty zijn we continu bezig met Online advertising en conversieoptimalisatie om de doelstellingen te bereiken.
Resultaat
na 1 jaar
- 150% stijging in organisch verkeer ten opzichte van vorig jaar;
- Cross mediale branding campagne;
- Van 7000 bezoekers per maand naar 42000 bezoekers per maand.
Vervolg
We blijven schakelen met Eneco eMobility om de customer journey en de website vloeiend in elkaar over te brengen.